Eva Wahlström vie taiteensa uusiin ulottuvuuksiin yhteistyössä RÄNDÖMin kanssa

Evan työskentelytapa on voimakkaan kehollinen: maalaukset syntyvät liikkeestä ja rytmistä, joita hän on oppinut nyrkkeilyn kautta.

Tuore suomalainen brändi RÄNDÖM tuo taiteen lähemmäs arkea ja kuluttajia tavalla, joka yhdistää yllätyksellisyyttä, designia ja keräilyarvoa. Omaleimaisen konseptin käynnistää brändin ensimmäinen taideprojekti tunnetun taiteilijan ja entisen huippu-nyrkkeilijän Eva Wahlströmin kanssa.

Eva Wahlströmin RÄNDÖM -projektia varten maalaama alkuperäisteos (kooltaan 2 x 1 metriä) digitalisoitiin inkiväärilimonadin tölkkien designiksi. Juomaa on valmistettu Fiskarsissa rajoitettu erä, joka on saatavilla kattavasti päivittäistavarakaupoista kautta maan, niin kauan kuin sitä riittää.

RÄNDÖM -brändin missio on tehdä taiteesta helposti lähestyttävää, mutta samalla ainutlaatuista. ”Haluamme, että taide koskettaa ihmisiä arjessa, uusissa ympäristöissä ja eri muodoissa,” kertoo RÄNDÖMin perustaja Ile Mäentakanen. Kunkin projektin taideteos julkaistaan vain kerran, eikä samaa designia koskaan uusita, mikä tekee jokaisesta erästä keräilykohteen.

Kaupoista löytyvän limonadin lisäksi RÄNDÖM-verkkokaupassa on tarjolla rajoitetut erät oheistuotteita Eva Wahlströmin designista, jotka täydentävät konseptin keräilyarvoa. Verkkokauppa löytyy osoitteessa www.randomoriginals.com

Syvyyttä projektiin tuo myös se, että Wahlströmin alkuperäinen maalaus huutokaupattiin, ja tuotto lahjoitettiin Helsingin ensikodille. RÄNDÖMille on tärkeää taiteen visuaalisen ja esteettisen merkityksen ohella myös sen yhteiskunnallinen ulottuvuus. RÄNDÖM valmistelee jo seuraavaa yhteistyötä uuden taiteilijan kanssa, ja jokainen projekti tuo mukanaan uniikin tarinan, joka haastaa perinteisiä taiteen rajoja tuoden sitä lähemmäs meitä kaikkia.

Suunnittelu ja toteutus: DevNet Oy