Eventum Lahti Oy kilpailutti Sibeliustalon ravintolatoimijan – vuoden 2025 alusta talossa aloittaa Compass Group Finland Oy

Sibeliustalon ravintoloitsija vaihtuu, kun kilpailutuksen seurauksena vuoden 2025 alussa toimintavastuu siirtyy Restel Food & Events Oy:ltä Compass Group Finland Oy:lle. Kevään ja alkukesän aikana toteutettu kilpailutus osoitti, että Lahteen ja Sibeliustaloon on halukkuutta. Varteenotettavia tarjouksia tuli useita. Jatkossa Compass Group vastaa yksinoikeudella koko talon ravintolapalveluista. Sopimus kattaa sekä yritys- ja kuluttajatapahtumat ja niiden tarjoilut, Finlandia-klubin ravintolan että ravintola Lastun, ja näiden kaikkien kehittämisen.

”Olemme iloisia saadessamme taloon osaavan toimijan, joka osoitti tuovansa mukanaan koko tarvitsemamme vaativan palvelukokonaisuuden. Compass Group tarjoaa niin lahtelaista aluetuntemusta kuin kansallista ja kansainvälistä verkostoa. Sen toimintavarmuus vaihtuvissakin olosuhteissa ja viimeiseen asti kehittävä, luova ja asiakaslähtöinen ajattelu painoivat päätöksenteossa. Ravintolatuote on yksi ehdottomasti tärkeimmistä palveluistamme, ja sen tinkimättömään laatutasoon meidän on voitava luottaa. Lisäksi Compass Groupin referenssit Suomesta vastaavista taloista vakuuttivat”, perustelee valintaa Eventum Lahden toimitusjohtaja Kimmo Kivisilta.

”Olemme innoissamme alkavasta yhteistyöstä Lahden Sibeliustalon kanssa. Lahti on perinteikäs ja kasvava tapahtumakeskus Suomessa ja Sibeliustalo on uniikki kohde, jolla myös kansainvälistä vetovoimaa”, sanoo Compass Group Suomen kasvujohtaja Elina Yrjänheikki.

“Tulemme kehittämään toimintaa Sibeliustalolla innovatiivisesti. Panostamme digitaalisiin palveluihin eli ennakkomyyntiin ja paikan päällä tapahtuvaan tarjoilujen tilaamiseen. Joustavasti liikkuvat myyntipisteet tuovat tarjoilut helposti asiakkaiden saataville.  Palvelun ytimessä ovat myös tapahtumiin ja tilaisuuksiin asiakkaalle räätälöidyt tarjoiluratkaisut, jotka takaavat uniikin elämyksen. Lisäksi panostamme tapahtumissa yhteistyöverkostoihin toiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi”, kertoo Yrjänheikki.

Suunnittelu ja toteutus: DevNet Oy