Vapun jälkeisenä viikonloppuna Lahden Messukeskuksessa järjestettävä Classic Motorshow kokoaa jo 14. kerran yhteen vanhojen ajoneuvojen harrastajat, kerhot ja alalla toimivat yritykset. Näytteilleasettajia on ennätysmäärä, joukossa monia ensikertalaisia. Ilahduttavaa on se, että harrasteajoneuvot ovat selvästi myös uutta yritystoimintaa houkutteleva toimiala.
Classic Motorshown runsasta tarjontaa on sijoitettu ajatuksella siten, että näyttelyn sisään muodostuu omia teemojaan. Kaksipyöräisestä kalustosta mielenkiintoa herättävät erityisesti Harley-Davidson Suomessa-, Husqvarna 120 vuotta- ja Jarno Saarinen -erikoisosastot. Lisäksi paikalla on vaikuttava määrä muita moottoripyöriä ja mopoja.
Merkkikerhot on sijoitettu valmistusmaittain siten, että ruotsalaisten, saksalaisten, brittiläisten, italialaisten ja japanilaisten autojen kerhot on pyritty ryhmittelemään omiksi kokonaisuuksikseen. Jo perinteeksi muodostunut gallialaisten merkkien harrastajien yhteinen ponnistus, ranskalainen avenue, on tutulla paikallaan A-hallissa. Myös rautaesiripun takaisten entisten sosialistimaiden autoteollisuudelle on oma kokonaisuutensa, samoin traktoreille ja alalla toimiville museoille ja järjestöille.
Järjestäjän osastoista suurin ja suuritöisin on jälleen teemanäyttely, jonka aiheena on tänä vuonna Kupee on upee. Sen lisäksi mukana on nyt toista kertaa Museoiässä-osasto, joka tällä kertaa tarjoaa katsauksen autovuoden 1992 tarjontaan. Myös edellisvuosilta tuttu Omistajien helmet toteutetaan tänä vuonna. Osastolla nähdään kansan nettiäänestyksellä valitsemat yksityishenkilöiden tallien aarteita.
Moottoriurheilun piiristä on koottu muutamia erikoisosastoja, joita ovat Karting 70-luvulla, Jarno Saarinen tribuutti, Classic Enduro – Husqvarna 120 vuotta ja Eläintarhan ajoista 60 vuotta.
Classic Motorshow 6.–7.5.2023